Jumaat, 9 April 2010

Andai Dapat Kuundurkan Masa.....

Semasa mendengar sebuah lagu Andai Dapat Ku Undurkan masa....mindaku melayang-layang terkenangkan beberapa kekesalan yang telah berlaku atas kesilapanku....antaranya kesilapanku menyintai sesaorang yang akhirnya membuatkan aku kecewa teramat sangat...Ini kerana aku terlalu menaruh harapan...terlalu mengikut apa saja....namun..saat aku hanyut dalam angan-angan ke gerbang perkahwinan tetiba dia melangkah pergi....meninggalkan aku terkapai-kapai lemas dalam sengsara derita jiwa.....

Andai dapat ku undurkan masa...aku tidak akan menyimpan rasa cinta sedikit pun padanya...aku akan lawan perasaan ini walaupun seribu godaan yang dipamerkan....kekesalan menyintainya menyebabkan aku di mata tetangga hilang harga diri.....hilang rasa hormat....Tuhan saja yang tahu bagaimana ini terjadi...

.....dan jika dapat kuundurkan masa....banyak yang ingin ubahkan........terlalu banyak......

Tiada ulasan: