Rabu, 19 Oktober 2011

Hari Lahir.

Mengingati tarikh lahir orang lain bukan semua manusia lakukan. Kadang-kadang hari lahir sendiri pun ada yang terlupa. Apatah lagi tarikh lahir orang-orang di sekelilingnya. Ada setengah orang mudah mengingati tarikh lahir orang yang tersayang seperti tarikh lahir kekasih, ibu, ayah atau anak.

Sebenarnya mengingati tarikh lahir orang lain sangat besar maknanya kepada tuan ampunya diri. Jika kita buat kejutan pada jam 12 malam masuk tarikh hari lahirnya, dia akan terasa sangat dihargai. Memang mengingati tarikh lahir sesaorang sangat bermakna dan meninggalkan kesan mendalam.

Demikian juga jika kita tidak mengingati tarikh lahir orang tersayang contohnya, pasti dia akan terasa kecil hati dan rasa tidak dihargai lagi sedangkan seminggu sebelum tibanya tarikh lahir dia bayangkan kita akan ucapkan ucapan keramat "Selamat Hari Lahir, semoga panjang umur dan murah rezeki'.. Jadi sangat perlu setahun sekali kita mengingati tarikh lahir dan mengucapkan selamat untuk orang-orang tersayang dengan harapan hubungan bertambah erat dan penuh silatulrahim.....

Tambahan pula disertakan hadiah, lagilah besar maknanya.....

Tiada ulasan: