Isnin, 5 September 2011

Aku ingin sendiri...


Selepas Ramadan berlalu, hati ini terasa kesepian. Jauh di sudut hati ingin merantau meninggalkan kampung halaman. Tidak mahu bertemu dengan sesiapa. Hati ini bagaikan menjauh entah ke mana. Orang-orang yang selalu bermain di minda mulai terasa semakin jauh berlalu…dan berlalu…

Aku memang ingin sendirian seketika. Aku tidak perlukan sesiapa untuk kudambakan hati ini pada kesepian. Kalau bukan kerana tanggungjawab terhadap keluarga, sudah pasti aku berhijrah jauh entah ke mana. Kadang-kadang ingin pula aku hidup merempat umpama pengemis mencari makna kenyataan hidup….

Hatiku saat ini tidak perlukan sesiapa lagi kecuali keluarga…. Dan andainya aku bisa lakukan, aku akan meredah segenap rantau untuk mencari ketenangan hakiki sebagai musafir……

Aku ingin sendiri seketika…atau selamanya dari orang-orang yang menderitakan aku dalam kerinduan yang tidak ada penghujung dan pertemuan…..

Tiada ulasan: